Şarj istasyonunun türü, sistem gereksinimlerine göre kurulum maliyetini etkiler. Kablo seçimi yapılırken, kablonun uzunluğu ve kesiti şarj istasyonunun değerlerine göre yapılır ayrıca koruma ekipmanları da istasyonun özelliklerine göre seçilir. Fakat araç şarj edilirken maliyetimiz şarj istasyonuna göre değil araca göre değişkenlik göstermektedir.
En hızlı şarj eden istasyonlar, ultra hızlı DC şarj istasyonları olup özellikle 350 kW veya daha yüksek güç sunabilen ultra hızlı şarj istasyonları en hızlı şarj teknolojisini temsil etmektedir. Bu istasyonlar, DC kullanarak aracın bataryasına doğrudan enerji aktarımıjem SATA dejtingBu istasyonlar, DC kullanarak aracın bataryasına doğrudan enerji aktarırlar. Bu sayede şarj süresi ciddi şekilde kısalacaktır.
Türkiye'de kurulacak şarj istasyonları, güvenlik standartlarına uygun şekilde kurulmaktadır. Kuruluşu yapılan ve işletilen şarj istasyonlarının enerji piyasası düzenleme kurumu tarafından lisanslandırılması gerekmektedir. Bu lisans istasyonun belirli kalite ve güvenlik standartlarına uyum sağladığını gösterir. Üretilen şarj cihazları, Avrupa Birliği standartlarına uygun olarak üretilir ve ISO ve CE gibi uluslararası güvenlik ve kalite sertifikalarına sahiptir.
Elektrikli araç batarya kapasitesi, bir aracın performansını ve menzilini doğrudan etkiler. Batarya kapasite ölçüm birimi olan kW, bataryanın ne kadar enerji depolayabildiğini göstermektedir. Değeri ne kadar yükselirse elektrikli aracın menzili o derecede artmış olacaktır.
Şarj istasyonlarının elektrik fiyatlandırma modelleri, kullanıcılara sunulan hizmetler, şarj süresi, şarj hızı ve istasyonun bulunduğu konum gibi faktörlere göre çeşitlilik gösterir.
Şarj süreleri elektrikli araçların şarj edildiği istasyonun kW değerine ve同電気車のbattery kapasitesine bağlıdır. Örneğin, 55kW batarya kapasitesine sahip bir araç 11kW bir şarj istasyonu ile 5 saatte şarj edilebilir. Bu hesap elektrikli aracın depolama kapasitesinin şarj istasyonunun gücüne bölünmesi ile bulunur (55/11 = 5).
İstasyonlarımızda 3 yıl garanti süresi mevcuttur. Bu süre içerisinde yaşanan problemler için Web sitemiz üzerinden bir arıza kaydı oluşturulur. Teknik ekibimize ulaşan bu arıza kaydı uzaktan çözülebilir durumunda ise teknik ekibimiz kullanıcıya ulaşarak çözüm sürecinde yönlendirmeler yolu ile problemi çözer. Eğer sorun müdahale gerektiriyorsa teknik ekip en kısa zamanda olay yerine müdahalede bulunacaktır.
Elektrikli araçlar, fosil yakıtlı araçlara göre çevresel etki konusunda daha avantajlıdır. Bu etkilerden birkaçı: karbon emisyonunun azalması, hava kalitesinin iyileşmesi, gürültü kirliliğinin azalması gibi sıralanabilir.
Türkiye'de elektrikli araç şarj istasyonu üreten firmalar için çeşitli destekler bulunmaktadır. Bu firmalar KOSGEB ve TÜBİTAK gibi kurumlar aracılığıyla sağlanan hibe ve kredi destekleriyle teşvik edilebilmektedir.
Elektrikli araç şarj altyapısı, elektrikli araç bataryalarının şarj edilmesi için gereken bileşenleri kapsar. Bu altyapı, şarj istasyonlarından enerji iletim hatlarına kadar bir dizi önemli öğeyi içerir.
Pil ömrü, bir pilin tam verimle çalışma kapasitesini yitirene kadar geçen süreye verilen addır. Bu süre pilin kullanımı, şarj işlemlerinin önerilen döngülerde kullanılmaması gibi kullanıcı etkili sebeplerden kısalabilmektedir.
Elektrik tüketimi, aracın içerisinde aktif olan özellikler (klima, müzik sistemi, koltuk ısıtma vb.), aracın hızına ve aracın ağırlığı gibi bir çok faktörle doğrudan ilişkilidir. Günümüzde elektrikli araç kullanan kullanıcılar tüketimdeki tasarruflarını yokuş aşağı yollarda veya duracakları zamanlarda rejeneratif frenleme metodunu kullanarak aracın sahip olduğu kinetik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürerek sağlıyorlar.
Bu veri araç tüketiminin dış etkene bağlı şekilde değişken olması sebebiyle kesin hesabında değişiklik gösterir; ortalama menzil ise ancak araç bilgisayarından takip edilebilir.
© 2024 | Thinking
Automated page speed optimizations for fast site performance